سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت قیمت پارکت و سرامیک.

کفپوش پارکت دارای چهار قسمت است ، لایه فوقانی پلاستیک ، عملکرد پارکت و سایر قسمتها ، لایه اصلی ساختمان و لایه زیرین است. البته تفاوت قیمت پارکت و سرامیک در بازار بسیار زیاد است ، با این وجود پارکت مورد علاقه مردم است. به کفهایی که کاملاً از چوب ساخته می شوند ، کف لمینت گفته می شود و کفهایی که ترکیبی از چوب ، خاک اره هستند و تراشه های چوب از روکش های چند لایه هستند.

قسمتهای پایین و بالای پارکت با نوعی ماده پلاستیکی پوشانده شده است که از ورود حشرات جلوگیری می کند. برای نصب پارکت ابتدا باید زیر ساخت های لازم برای این منظور ایجاد شود. سطح آماده شده برای نصب پارکت نباید دارای ارتفاع یا ارتفاع باشد. گچ و سیمان بهترین مواد برای زیرسازی پارکت هستند که باعث محکم شدن پارکت می شوند.

پس از ایجاد زیرساخت های لازم برای نصب کف پارکت ، باید یک لایه کف از زیر کف نصب شود ، که باعث نرم شدن پارکت نیز می شود. پس از اتمام تمام این مراحل ، قطعات پارکت به موازات یکدیگر چیده شده و با سیمان یا چسب در جای خود ثابت می شوند.

البته در بسیاری از موارد نیازی به استفاده از چسب یا سیمان نیست ، بعضی از این پارکت ها شیارهایی دارند که باعث پارچه شدن پارکت می شوند. نصب این نمونه ها بسیار ساده تر از نصب با سیمان و چسب خواهد بود.

معایب پارکت

پارکت برای مکان های مرطوب مناسب نخواهد بود ، زیرا چوب در برابر رطوبت واکنش نشان می دهد و کیفیت اصلی خود را از دست می دهد. در مقایسه با پارکت و سرامیک باید گفت که سرامیک در اثر رطوبت تغییری نمی کند و این یکی از برتری ها نسبت به پارکت است.

پس از نصب پارکت ، ممکن است با گذشت زمان رنگ آن تغییر کند ، یا ممکن است خراشیده شود و سر و صدا ایجاد کند. هنگام مقایسه پارکت با سرامیک ، توجه به این نکته ضروری است که سرامیک در طول سالها آسیب بسیار کمی می بیند.

هنگام استفاده از پارکت باید دقت شود. به عنوان مثال ، تحت هیچ شرایطی نباید اجسام سنگین را روی پارکت قرار دهید.

پارکت یکی از گرانترین کفهای بازار است که بسیاری از افراد به دلیل گرانی از خرید آن خودداری می کنند. اختلاف قیمت بین پارکت و سرامیک بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با سرامیک جایگزین می کنند.

برای استفاده طولانی مدت از پارکت ، استفاده از روغن پولیش برای تمیز کردن آن هر از چندگاهی ضروری است.

مزایای پارکت

پارکت برای اتاق های سرد توصیه می شود زیرا می تواند برای مدت طولانی گرم شود. در مقایسه با پارکت و سرامیک ، باید گفت که سرامیک باعث سردتر شدن خانه ها می شود و به طور کلی برای اتاق های سرد توصیه نمی شود.

به لطف کف که زیر کف پارکت قرار داده شده است ، هنگام راه رفتن احساس نرمی می کنید. با مقایسه پارکت و سرامیک در این زمینه ، شما قطعاً پارکت را انتخاب خواهید کرد.

پارکت دارای شکل و طرح بسیار جذابی است که هرگز منفجر نمی شود و می تواند سال ها مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از مدل های پارکت را می توان بدون دردسر و به راحتی نصب کرد.

بسیاری از افراد به فرش یا سایر کفپوش های خانه حساس هستند و استفاده از کف پارکت هیچ گونه حساسیتی برای شما ایجاد نمی کند.

سرامیک

سرامیک یکی از انواع کفپوش های موجود در بازار است که سال هاست از آن استفاده می شود. بسته به کیفیت سرامیک ها ، قیمت آنها نیز تغییر خواهد کرد. سفال ها معمولاً به دو دسته لعاب دار و بدون لعاب تقسیم می شوند. البته ظاهر لعاب دار نیز به دو دسته لعاب و لعاب براق تقسیم می شود.

معایب سرامیک

به طور کلی در ابتدا از سرامیک به عنوان بهترین کفپوش برای خانه نام برده می شد ، اما به دلیل طبع سرد آن ، در سال های اخیر محبوبیت کمتری در بین مردم پیدا کرده است ، بنابراین به معایب آن خواهیم پرداخت و پارکت و سرامیک را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

سرامیک ها مقاومت زیادی در برابر ضربه ندارند و به محض سقوط جسم سخت روی آن می شکند.

سرامیک ها بسیار لغزنده هستند و می توانند روی آنها بلغزانند. هنگام مقایسه چوب سخت و سرامیک ، باید بدانید که این کفپوش های سخت چوبی این مشکل را ندارند و حتی اگر خیس شوند روی آنها نمی لغزید.

نصب سرامیک بسیار دشوار و وقت گیر است. درزهایی بین سرامیک ها وجود دارد که در صورت کثیف بودن تمیز کردن آنها دشوار است. با مقایسه پارکت با سرامیک بر این اساس ، باید بدانید که تمیز کردن پارکت راحت تر از سرامیک است.

توجه داشته باشید که سرامیک ها مدل های بسیاری دارند. حال ، اگر جسمی سنگین روی آن بیفتد و به سرامیک ها آسیب برساند ، در تعویض مشکل خواهید داشت. زیرا حتی برخی از سرامیک ها نیز ممکن است بعد از چند سال تولید نشوند.

سرامیک عایق حرارتی نیست و اگر گرمای محیط برای شما مهم است ، بهتر است از بین پارکت و سرامیک یکی را انتخاب کنید.

کدام یک را باید از بین پارکت و کف سرامیک انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید کف مناسب خانه خود را انتخاب کنید ، ابتدا باید مشخصات محیطی را در نظر بگیرید و بهترین طبقه را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در محیطی که می خواهید انتخاب کنید کف را انتخاب کنید ، افراد زیادی وجود خواهند داشت و شما باید مرتباً آن را تمیز کنید ، بهتر است سرامیک را بین کف پارکت و سرامیک انتخاب کنید.

البته مهمترین نکته در انتخاب کف در نظر گرفتن هزینه های مربوط به نگهداری کف است. توجه به این نکته مهم است که هزینه نگهداری کفپوش کامپوزیت چوب جامد بیشتر از سرامیک است بنابراین ، اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید ، سرامیک بهترین انتخاب شماست.