سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناخت پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس مثل شومیز

کلمه شومیز ریشه در زبان فرانسه دارد (Chemise) و در ابتدا به همین پیراهن های ساده مردانه جلوباز گفته می شد و طیف وسیعی از پوشش های بالاتنه بانوان را شامل می شود: بلوز، تی شرت، ژاکت و …

در حال حاضر شومیز صرفا لباسی زنانه و البته پرکاربرد و محبوب در میان بانوان به حساب می آید. هر یک از خانم ها باید حتما یک عدد شومیز ساده و شومیز مجلسی و شیک را در کمد لباسهای خود داشته باشند. برندهای مختلف بصورت گسترده اقدام به طراحی و تولید مدل ها و رنگ های مختلف شومیز دارند و همین امر کمی خرید و انتخاب شومیز زنانه مناسب را دشوار نموده است. اگر مدلی که انتخاب می کنید با شرایط و موقعیتی که در آن هستید متفاوت باشد، زیاد جالب بنظر خواهید رسید. اگر جنس پارچه شومیز بی کیفیت باشد بعد از چند ساعت که از پوشیدن آن گذشته است، شکل خود را از دست داده و چروک می شود و استایل شما را بد و نامرتب نشان می دهد.

جنس و کیفیت پارچه شومیز می تواند اولین چیزی باشد که باید در هنگام خرید انواع شومیز به آن توجه نمایید. اگر پارچه شومیز نامرغوب باشد و یا اینکه بافت آن شامل درصد بالایی از مواد پلاستیکی باشد، شومیز جلوه جالبی نخواهد داشت. در هنگام خرید شومیز زنانه آراور سعی کنید که حتما پارچه های با کیفیت مانند: کتان، لنین یا پنبه را انتخاب کنید. (درصد کمی مواد مصنوعی داشته باشند)

پارچه نخی و پیما مصری با کیفیت بالا

اگر پارچه پنبه ای مصری یا پیما آمریکایی با تعداد نخ حداقل 160-220 پیدا کردید، بیشتر بخوانید، همین حالا آن پارچه را بخرید. زیرا لباس دوخته شده از این پارچه تست شده و ظاهری عالی به شما می دهد.

پارچه های نخی بافته شده از الیاف پیما مصری یا آمریکایی بهترین و ارجح ترین پارچه برای دوخت بلوز و بلوز هستند. البته گران هم هستند که دلیل خوبی هم دارد.

این پارچه نخی نیز مانند سایر پارچه ها از الیاف گیاه پنبه تولید می شود، اما کیفیت خوب این الیاف پنبه ای و وجود نخ های بلند دلیل اهمیت و قیمت آن است. منظور ما از کیفیت بالا این است که می توان آنها را با نخ های بلند و پیوسته که محکم هستند و پارچه محکم اما ظریف بافته شده است درست کرد. در نتیجه می‌توان گفت پارچه‌های نرم‌تر، با تعداد نخ بالا و ساختار دو نخی دلیل بر کیفیت بالای این پارچه است.

پوپلین پارچه ای زیبا با رنگ های متنوع است

پوپلین یکی از معروف ترین پارچه های کتان است، این پارچه با سطحی صاف و سبک به شما احساس خنکی می دهد و پوست شما به راحتی نفس می کشد.این ماده خشک و در لمس کمی سخت است. پوپلین با کیفیت بسیار ظریف و در عین حال قوی است. این پارچه برای دوخت کاغذ مورد علاقه همه است. پارچه ای که در لمس نرم است اما ساختار محکمی دارد که کمی خشک می ماند.

یکی از نکات منفی که در مورد پوپلین به عنوان پارچه کاغذی دیده ایم این است که اگر به دنبال پارچه ای با پوشانندگی بالا و کمی چسبیده به بدن هستید، انتخاب خوبی نیست. اما این باعث شد تا این پارچه بسیار سبک و کم وزن باشد که مزیت مهمی است.

یکی دیگر از نکات منفی این پارچه که به نازکی و سبکی آن نیز مربوط می شود این است که به راحتی مچاله می شود. اما اگر لباس ها را زیاد تاب نمی دهید، برای روزهای کاغذی و گرم تابستان انتخاب بسیار خوبی است. در نتیجه با توجه به تمام نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم، می توان گفت که پوپلین انتخاب مناسبی برای روتختی است که می توانید در هر زمان و هر مکان مخصوصاً به عنوان روتختی رسمی از آن استفاده کنید.

پارچه کتان ظریف و خوش دوخت:

هیچ لباسی زیباتر از لباس کتان نیست و هر چه این پارچه بیشتر شسته و پوشیده شود زیباتر می شود. در مقایسه با پارچه نخی، سطح صاف و نرم تری دارد.این ماده نسبتا مستحکم است و کمی افتادگی دارد یکی از ایرادات آن مقاومت در برابر چروک شدن است که ممکن است کمی شما را آزار دهد.

پارچه کتان یکی از مناسب ترین پارچه ها برای هوای گرم تابستان است. هنگام خرید کتانی باید بدانید که سریعتر از پارچه های دیگر چروک می شود اما از طرفی پارچه شما طبیعی است و هنگام پوشیدن آن پوست شما نفس می کشد.

پارچه کتان بهتری در این قسمت پیدا نمی کنید. این پارچه واقعا درجه یک است. اگر پارچه کتان با الیاف بامبو بافته شود برخی از مشکلات آن مانند چروک شدن حل می‌شود و در عوض لخت‌تر می‌شود و ریزش بیشتری به شما می‌دهد. پارچه کتان را می توان با پنبه ترکیب کرد که ارزان تر خواهد بود.

اینجا رو بخوانید