سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات داشتن یک استایل شخصی و آشنایی با انواع پارچه ها

استایل شخصی به چه معنی است؟

استایل شخصی به نحوه ست نمودن و پوشیدن لباس ها با یکدیگر است، مدل مو و آرایش صورت حتی استفاده از یکسری اکسسوری خاص تمامی این موارد با هم یک استایل شخصی را می سازد. به منظور ساخت یک استایل شخصی باید در مورد اصول ست کردن لباس ها و اکسسوری را با یکدیگر اطلاعات درست داشته باشید و در کنار این توانایی را داشته باشید که با توجه به شرایط و شخصیت خود طوری لباس بپوشید که در دنیای مد شیک پوش به حساب بیایید. هماهنگی در لباس ها و المان های استایل بسیار مهم است.

نکات مهم در ساخت یک استایل شخص

سلیقه و شخصیت خود را بشناسید:

اولین مرحله این است که خود را به خوبی بشناسید. یعنی چی؟ به این معنی شخصیت، سلیقه و اندام خود را بشناسید. پاسخ دادن به این سوالات می تواند به شما کمک کند:

•چگونه لباس هایی را دوست دارید؟

•بیشتر اهل پوشیدن لباس های اسپرت، رسمی و یا کژوال هستید؟

•سبک استایل کلاسیک یا مدرن، کدام یک شما را بیشتر جذاب نشان می دهد؟

•آیا اهل ریسک کردن هستید یا فردی محافظه کار هستید؟

لباس ها را با یکدیگر ترکیب کنید:

یک پیشنهاد عالی برای ساخت استایلی متفاوت، وارد کردن لباس های طرح دار (راه راه) به لیست شماست. اگر همیشه از چند رنگ خاص مرسوم یعنی همان پالت رنگ های اصلی: رنگ های قرمز، آبی و زرد استفاده می کنید، بهترین زمان برای تغییر است. با شجاعت به سراغ رنگ ها و طرح های متفاوت و خاص بروید. می توانید دو رنگ لباس با دو رنگ مکمل را با هم بپوشید. البته باید حواستان باشد که این رنگ ها و طرح ها در خور شخصیت تان باشد و به شما و استایل تان بیاید. به عنوان مثال می توانید طرح راه راه ساده را با یک کت فلورال (گل دار) ست کنید.

پارچه یا سوزن آکسفورد:
این پارچه ها کمی زبر و خشک و در عین حال پارچه های گرمی هستند اما به پوست شما اجازه می دهند به خوبی نفس بکشد و در آنها احساس خفگی نخواهید کرد. این پارچه ها برای مهمانی های رسمی یا جلسات کاری مناسب نیستند و استایلی اسپرت به شما می دهند.
این پارچه ها سفت تر، محکم تر و سنگین تر از پوپلین هستند. این پارچه ها برای دوخت کاغذ و لباس های روزمره، کار و ورزش مناسب هستند. دلیل شهرت پارچه آکسفورد به این نام، لباس زیر دکمه دار با این نام است.
پارچه آکسفورد و سوزن دوزی بافت مشابهی دارند. هر دو پارچه بافت ظریف و متقارن برای کار با یک دست دارند، اما پارچه های سوزن دوزی ظریف تر و بافت ظریف تری دارند.

حوله رویال آکسفورد با حوله آکسفورد متفاوت است. پارچه رویال آکسفورد ظاهر بهتری دارد زیرا بافتی قابل رویت و براق دارد. درخشندگی و بافت خاص آن باعث شده تا به عنوان پارچه کتان بسیار محبوب شود.
وقتی برای انتخاب پارچه به فروشگاه می روید، می توانید در دنیای پارچه احساس سردرگمی و غرق شدن کنید. این طبیعی است زیرا این جهان بی نهایت است. اما برای انتخاب خوب هنگام خرید پارچه برای لباس زیر و بلوز، به دنبال پارچه های صد در صد طبیعی باشید و در مورد کیفیت نخ و الیاف به کار رفته در آن ها و همچنین نوع بافت دقت کنید و در انتخاب آن دقت کنید.هنگام خرید پارچه کاغذی، چه از پارچه هایی که معرفی کرده ایم و چه از پارچه های انتخابی شما، به یاد داشته باشید که تنها پارچه های بافته شده از الیاف 100% طبیعی برای بهترین تجربه خیاطی و خرید شما مناسب هستند.
استاندارد تعداد نخ ها از 50 تا 1000 متغیر است. هر چه این مقدار بیشتر باشد، سطح پارچه نرم تر است، در لمس نرم تر و ابریشمی تر می شود، اگرچه پارچه گران تر خواهد بود. با توجه به ساختار الیاف استفاده شده، پارچه های تک رشته ای و دو رشته ای در بازار وجود دارد. پارچه های دولا به پارچه هایی گفته می شود که با دو نخ مختلف بافته می شوند تا مقاومت در برابر سایش را افزایش دهند. پارچه های عدد 100 معمولا با همان نخ های دو رشته بافته می شود که باعث افزایش کیفیت این پارچه می شود.
پارچه نخی و پیما مصری با کیفیت بالا
اگر پارچه پنبه ای مصری یا پیما آمریکایی با تعداد نخ حداقل 160-220 پیدا کردید، بیشتر بخوانید، همین حالا آن پارچه را بخرید. زیرا لباس دوخته شده از این پارچه تست شده و ظاهری عالی به شما می دهد.پارچه های نخی بافته شده از الیاف پیما مصری یا آمریکایی بهترین و ارجح ترین پارچه برای دوخت بلوز و بلوز هستند. البته گران هم هستند که دلیل خوبی هم دارد.
این پارچه نخی نیز مانند سایر پارچه ها از الیاف گیاه پنبه تولید می شود، اما کیفیت خوب این الیاف پنبه ای و وجود نخ های بلند دلیل اهمیت و قیمت آن است. منظور ما از کیفیت بالا این است که می توان آنها را با نخ های بلند و پیوسته که محکم هستند و پارچه محکم اما ظریف بافته شده است درست کرد. در نتیجه می‌توان گفت پارچه‌های نرم‌تر، با تعداد نخ بالا و ساختار دو نخی دلیل بر کیفیت بالای این پارچه است.